Saturday, April 25, 2020

Trakasti Transporteri Sample Essay Example For Students

Trakasti Transporteri Sample Essay UVOD:Transporteri SA trakom opste namene su mehanicka prenosila s vucnim elementom za prekrcaj robe SA jednog na drugo ( krajnje ili privremeno ) mesto. U ovom seminarskom radu cemo govoriti O: njihovoj nameni njihovim karakteristikama delovima transportera eventualnim nedostatcima isplativosti brzinama prenosa materijala novijim pogonskim sklopovima koja je traka pogodna za koju vrstu materijala s obzirom na oblik. temperaturu. tezinu I stanju u kojem dolazi na traku 2 We will write a custom essay on Trakasti Transporteri Sample specifically for you for only $16.38 $13.9/page Order now NAMENA:Transporteri SA trakom opste namene prenose materijal ili komadnu robu na horizontalnim ili malo nagnutim trakama koje su ujedno nosivi I vucni delovi transportera. Izvode se kao stacionarni. prenosivi ili prevozni. Trakasti transporteri imaju siroku I raznovrsnu primenu u rudnicima. metalurskoj I hemijskoj industriji. na graCevnim I zemljanim gradilistima. u prehrambenoj industriji. poljoprivredi. skladistima one prometu gde dolazi u obzir I prenosenje komadne robe kao sto su vrece. sanduci. paketi one slicno. U industriji Se upotrebljavaju I kao radna podloga – Trakasti transporteri sluze za male protoke masa I kratke udaljenosti. Te za velike protoke ( 40000 t/h ) I velike daljine prenosa ( 100 kilometer ) . Dugi su do 500 m. reCe do 5 000 m I vise. Osnovna sema trakastog transportera prikazana je na slici 1. Slika 1. Osnovni elementi tranportera SA trakom 1. gornja ( radna. noseca ) strana trake. 2. Donja ( povratna ) . strana trake. 3. slog valjka koji nose traku. 4. Slog valjka na mestu nasipanja ( utovara ) materijala. 5. pogonski dobos . 6. zatezni dobos . 7. zatezni teg. 8. utovarni kos . 9. istovar materijala ( preko cela transportera ) Osnovni I najvazniji deo transporttera SA trakom je beskrajna gumirana traka koja sluzi kao nosac tereta I vucno sredstvo. Traka se vodi preko najmanje dva valjka. jednog pogonskog I drugog zateznog. koji su postavljeni na krajeve nosece strukture. Njihovo osno rastojanje definise transportnu udaljenost. Radna-opterecenja one povratna-neopterecenja grana trake oslanjaju se na odreCeni broj. duz trake pravilno rasporeCenih nosecih valjaka. Pogonsku stanicu koja se sastoji od pogonskog motora. reduktora. pogonskog valjka – dobosa. elementa za zatezanje I slogove nosecih valjaka objedinjuju nosecu strukturu u obliku resetkaste metalne konstrukcije. Ta struktura moze biti stabilna – nepokretna. mobilna-pokretna. ili prenosiva. Osim toga u sastav transportera ulaze utovarni ureCaj SA prijemnim kosem. ureCaj za istovar. ureCaj za ciscenje trake. ureCaj za centriranje trake one razliciti sigurnosni I pomocni ureCaji koji imaju zadatak district attorney zastite traku Doctor of Optometry bilo kakvog ostecenja u toku rada. FUNKCIONALNI ELEMENTI TRANSPORTERAFunkcionalni elementi transportera su elementi ili sklopovi koji se kao konstruktivna ili funkcionalna celina mogu prepoznati kod odreCenog tipa transportnih masina. To su elementi ili sklopovi u obliku trake koja obavlja osnovnu vucno-nosecu funkciju masine I podslop u obliku dobosa kao deo pognskih I zateznih stanica koji. obezbeCuje njihovo normalno funkcionisanje. Ovde se mogu svrstati I podsklopovi koji obezbeCuju I normalan rad masine: slogovi oslonackih I valjaka za voCenje. prijemni kosevi za rasute materijale SA dodavacima I ureCajima za odmeravanje. ureCaj za istovar. odnosno skidanje I ciscenje materijala SA noseceg elementa. ureCaj za kontrolu kretanja I zaustavljanje noseceg elementa I Shining Path. U slucajima kada su u pitanju neke specificnosti materijala koji se transportuje ili odreCene tehnoloske operacije koje se mogu obavitii u toku transportovanj. osnovnoj konstrukciji transportera ddaju Se odgovarajuci specijalni ureCaji I oprema kao sto su ureCaji za izdvajanje feromagnetnih komponenti iz nosive mase. ureCaj za kalibraciju. ureCaj za orijentaciju. ureCaj za brojanje. ureCaj za pretvaranje trake one svi drugi ureCaji koji omogucavaju automatizaciju procesa rada. Kod slicnih tipova mogu Se uociti razlicite koncepcije pojedinih funkcionalnih sklopova. Izbor koncepcije funkcionalnih elemenata zavisi od eksploataciono-tehnickih parametara masine I karakteristika materijala. ELEMETNTI TRAKASTIH TRANSPORTERA: TRAKA Traka je osnovni I najodgovorniji component transportera. Traka treba district attorney bude: a ) gipka B ) district attorney ima dovoljnu jacinu degree Celsius ) district attorney je otporna na habanje I udare Traka se sastoji iz nosecih slojeva ( 1 ) medjusobno spojenih gumiranjem. pri cemu Se na gornjoj radnoj strani trake se postavlja habaju_i sloj ( 2 ) debljine 2 – 6 millimeter zavisno od namjene trake. a sa donje strane ova debljina je 1. 5-2 millimeter Traka je najvazniji I najcesce najskuplji deo trakastog transportera. Traka moze biti Doctor of Optometry tekstila. gume ili polimernih materijala s uloscima kao vucnim elementima ( transporter s mekom trakom ) . od zicanog pletiva ( transporter SA zicanom trakom ) ili od celicnog Lima ( transporter s celicnom trakom ) . Prema obliku nosivih valjaka traka moze biti ravna ili koritasta. Trake su siroke 0. 2 – 2 m ( najvise do 3. 2 m ) . a district attorney Bi Se dostigle mase od 30 000 t/h. sto je potrebno npr. za prenosenje jalovine u rudnicima uglja. potrebne su trake siroke 3 m s brzinama vecim od 5 m/s. Racunska vucna cvrstoca trake s uloscima navodi Se u N/mm sirine trake tako district attorney za gumene trake s uloscima Doctor of Optometry pamuka iznosi 50 – 100 N/mm. Doctor of Optometry poliamidne svile 160 – 630 N/mm. a s uloskom Doctor of Optometry celicne uzadi 1 000 – 6 000 N/mm. Za transportere s vecim uglom nagiba izraCuju Se posebne vrste trak a s nosivom povrsinom razlicitih profila. s poprecnim rebrima ili s naboranim rubovima I pregradama. Ugao nagiba transportera s takvim trakama moze iznositi do 70 °C. dok je s glatkim trakama zavistan Doctor of Optometry vrste transportnog materijala. a iznosi do 28 °C. Dve mekane trake oblikuju neku vrstu zatvorenog zljeba kojim se prenosi materijal. Osim sitnog materijala. trakama Se moze prenositi I komadna roba. Jedna je Doctor of Optometry varijanata transportera s mekanim trakama trakasti transporter SA vucnim uzetom. Traku transportera nose dva vucna celicna uzeta pokretana nezavisnim pogonskim uzetnicima. Takvi transporteri mogu biti dugi 10 – 15 kilometer ( s jednom trakom ) . Ipak se takvi transporteri retko upotrebljavaju zbog glomaznog pogona. kratkog veka trajanja vucnih uzeta ( 3 – 6 mjeseci ) I ogranicene sirine trake ( do 1 200 millimeter ) . .u506f982adefb5215ffc4928083457d01 , .u506f982adefb5215ffc4928083457d01 .postImageUrl , .u506f982adefb5215ffc4928083457d01 .centered-text-area { min-height: 80px; position: relative; } .u506f982adefb5215ffc4928083457d01 , .u506f982adefb5215ffc4928083457d01:hover , .u506f982adefb5215ffc4928083457d01:visited , .u506f982adefb5215ffc4928083457d01:active { border:0!important; } .u506f982adefb5215ffc4928083457d01 .clearfix:after { content: ""; display: table; clear: both; } .u506f982adefb5215ffc4928083457d01 { display: block; transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; width: 100%; opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; background-color: #95A5A6; } .u506f982adefb5215ffc4928083457d01:active , .u506f982adefb5215ffc4928083457d01:hover { opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; background-color: #2C3E50; } .u506f982adefb5215ffc4928083457d01 .centered-text-area { width: 100%; position: relative ; } .u506f982adefb5215ffc4928083457d01 .ctaText { border-bottom: 0 solid #fff; color: #2980B9; font-size: 16px; font-weight: bold; margin: 0; padding: 0; text-decoration: underline; } .u506f982adefb5215ffc4928083457d01 .postTitle { color: #FFFFFF; font-size: 16px; font-weight: 600; margin: 0; padding: 0; width: 100%; } .u506f982adefb5215ffc4928083457d01 .ctaButton { background-color: #7F8C8D!important; color: #2980B9; border: none; border-radius: 3px; box-shadow: none; font-size: 14px; font-weight: bold; line-height: 26px; moz-border-radius: 3px; text-align: center; text-decoration: none; text-shadow: none; width: 80px; min-height: 80px; background: url(https://artscolumbia.org/wp-content/plugins/intelly-related-posts/assets/images/simple-arrow.png)no-repeat; position: absolute; right: 0; top: 0; } .u506f982adefb5215ffc4928083457d01:hover .ctaButton { background-color: #34495E!important; } .u506f982adefb5215ffc4928083457d01 .centered-text { display: table; height: 80px; padding-left : 18px; top: 0; } .u506f982adefb5215ffc4928083457d01 .u506f982adefb5215ffc4928083457d01-content { display: table-cell; margin: 0; padding: 0; padding-right: 108px; position: relative; vertical-align: middle; width: 100%; } .u506f982adefb5215ffc4928083457d01:after { content: ""; display: block; clear: both; } READ: Key Deer EssaySlika 2. transporter s dve trake a ) za veoma strmi conveyance. B ) za vertikalni conveyance Tekstilne trake Doctor of Optometry svile ili pamuka bez gumene prevlake retko Se upotrebljavaju I to za vrlo lake materijale. npr. u vabrikama cigareta. Najrasprostranjenije su gumene trake. Vucni je component gumene trake ulozak Doctor of Optometry pamuka ili Doctor of Optometry polimernih materijala. Ulozak je prekriven gumenim plocama debljine 1 – 6 millimeter. Gumene trake za velike vucne sile imaju ulozak Doctor of Optometry celicne uzadi. Trake otporne na visoke temperature. kakve se upotrebljavaju u rudnicima I metalurskoj industriji. imaju uloske omota ne sintetickom gumom. poli ( vinil – kloridom ) I sl. 6 Posebni vrste trakastih transportera jesu transporteri s celicnom trakom I sa zicanom trakom. Transporteri sa celicnom trakom imaju beskonacnu valjanu celicnu traku kao nosivi I vucni deo. Prema konstrukciji one delovanju slicni su transporterima s gumenim trakama. Celicne trake izraCuju Se Doctor of Optometry ugljicnog celika ili nerCajuceg celika debljine 0. 4 – 1. 6 millimeter. Spajaju se zavarivanjem do daljina prenosa od 300 m I sirine do 4 m. Traka je oslonjena na drvenu kliznu plocu ili ravne nosive valjke. S opruznim nosivim valjcima moze Se postici blagi koritast oblik trake. Nedostatak im je taj sto traze velike promjene bubnjeva zbog savijanja ( umor materijala I pucanje ) . Da Bi Se smanjila naprezanja na savijanje. promeri bubnjeva su relativno veliki: 1 000 puta debljina trake. Celicne trake dopustaju brzinu do 1. 6 m/s. Vrlo su osetljive na udarce. a upotrebljavaju Se na visim temperaturama. za vrlo abrazivne ili lepljive materijale I ako postoje posebni hemijski ili higijenski zahtevi npr. u prehrambenoj industriji. Da Bi Se udruzila dobra svojstva celika I gume. proizvode se celicne trake s gumenim vulkaniziranim slojem s obje strane. Takve su trake pogodne za velike daljine prenosa. velike visine I teske pogonske uslove. Transporteri sa zicanom trakom imaju trake ispletene Doctor of Optometry celicne ili metalne zice okruglog ili pljosnatog preseka ( slika 3. ) . Trake se mogu tako izraditi district attorney omogucuju horizontalne zavoje transportera. Transporteri sa zicanom trakom upotrebljavaju Se za prenos vrucih I usijanih komadnih materijala I krupnog sipkog materijala. Zbog povrsinske propusnosti zicane trake sluze I za odvodnjavanje. susenje I hlaCenje transportiranog materijala. Specijalne trake – se koriste u uslovima visokih temperatura. To je ravna _eli_na traka Doctor of Optometry ugljeni_nog I nehrdjaju_eg _elika debljine 0. 6 – 1. 2 millimeter. sirine 350 – 800 millimeter. Omogu_ava conveyance pri temperaturama od 100 – 120 C. Dozvoljeni nagib trake 2 – 5. Brzina 1 m/s. nedostatak je veliki pre_nik dobosa koji mora biti 800 – 1200 puta ve_i od debljine trake. Slika: zicane trake transportera UZAJAMNO DEJSTVO NASIPNOG MATERIJALA I TRAKEU toku transportovanja nasipni materijal je relativno nepokretan u odnosu na traku kao noseci component transportera. MeCutim zbog njene elasticnosti u poprecnom I uzduznom pravcu. oblika poprecnog I uzduznog preseka koji definise slog nosecih valjka I njihovog meCusobnog razmaka nasipni materijal u kontinualnom toku izlozen je: 1. poprecnom valjanju 2. uzduznom valjanju 3. udaru komada O valjke 4. udaru komada O traku U toku rada transportera dolazi do munjanja ( valjanja ) materijala zbog promene oblika poprecnog preseka radnog profila I ugiba trake izmeCu dva susedna sloja nosecih valjaka. Na rasponu izmeCu susednih slogova nosecih valjaka traka kao elasticno telo gubi profil I dobija oblik izlomljene linije a’ B degree Celsius d’ . Ugao nagiba boka trake ( ?’ ) izmeCu dva susedna sloga manji je Doctor of Optometry ugla bocnih valjka ( ? ) U slogu. Priblizavanjem slogu valjka ugao ( ?’ ) raste. Traka priblizav ajuci Se radnom profilu sloga vrsi pasivni bocni pritisak na materijal I sabija tabun. Ovo zajedno sa oscilacijama trake dovodi do pokretanja cestica materijala. njihovog premestanja I izlaska na gornju spoljnju slobodnu povrsinu. Ceo proces poznat je cod nazivom bocno valjanje materijala. a najintenzivnije sodium nosecem slogu gde presek profila ima izlomljen oblik. Posle prelaska preko noseceg sloga. make sredine rastojanja izmeCu dva susedna. odvija se suprotan proces. traka se izravnjava. Dolazi do smanjenja bocnog pritiska na materijal. cesce se rasipaju Po povrsini sto je propraceno menjanjem materijala. Pored poprecnog. prilikom prelaska preko noseceg sloga. definise Se I uzduzni profil materijala na traci. 9 Materijal se po uzduznom profilu sabija ako je rastojanje slobodne povrsine materijala manji Doctor of Optometry njegovog podnozja izmeCu susednih slogova. Energija koja se trosi na deformaciju trake I materijala I na njihovo meCusobno trenje raejava Se u vidu toplote I ne moze Se tacno odrediti. MeCutim udeo otpora zbog deformacije trake I valjanjakretanja materijala na njoj u toku transportovanja u ukupnom otporu iznosi 40-70 % . Krupnoca pojedinih komada materijala takoCe utice na ukupan otpor kretanja trake. Zbog ugiba trake izmeCu susednih slogova I njenog deformisanja cod komadom materijala pri nailsku na plug away valjaka nastaje udar. Za male brzine trake posle prvobitnog udara nastaje mirno prevaljivanje komada preko valjka. meCutim kod velikih brzina uzajamno dejstvo komada one trake se isloznjava: komad Se ne prevaljuje preko valjka I ne nastavlja mirno kretanje. Njegov prednji deo. odvaja se Doctor of Optometries trake. a centar mase C pomera Se u pravcu kretanja. To izaziva minute tezine materijala koji raste u toku vremena dostigavsi znacajan intenzitet taj minute vraca komad na traku uzt pojavu udara. Energija udara krupnih komada uvecava otpor kretanja I do 25 % u odnosu na otpor kretanja zbog valjanja iste mase sitnokomadnih materijala. Intenzivno trosenje trake nastaje na mestu prijema-utovara materijala. Ova pojava Se ublazava ako su brzine materijala one trake na mestu kontakta Po pravcu I intenzitetu identicne. Izjednacavanje brzina I usmeravanje toka I materijala. odnosno centriranje zasipa trake. vrsi se pomocu bocnih voCica-usmerivaca. .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d , .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d .postImageUrl , .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d .centered-text-area { min-height: 80px; position: relative; } .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d , .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d:hover , .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d:visited , .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d:active { border:0!important; } .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d .clearfix:after { content: ""; display: table; clear: both; } .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d { display: block; transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; width: 100%; opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; background-color: #95A5A6; } .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d:active , .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d:hover { opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; background-color: #2C3E50; } .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d .centered-text-area { width: 100%; position: relative ; } .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d .ctaText { border-bottom: 0 solid #fff; color: #2980B9; font-size: 16px; font-weight: bold; margin: 0; padding: 0; text-decoration: underline; } .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d .postTitle { color: #FFFFFF; font-size: 16px; font-weight: 600; margin: 0; padding: 0; width: 100%; } .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d .ctaButton { background-color: #7F8C8D!important; color: #2980B9; border: none; border-radius: 3px; box-shadow: none; font-size: 14px; font-weight: bold; line-height: 26px; moz-border-radius: 3px; text-align: center; text-decoration: none; text-shadow: none; width: 80px; min-height: 80px; background: url(https://artscolumbia.org/wp-content/plugins/intelly-related-posts/assets/images/simple-arrow.png)no-repeat; position: absolute; right: 0; top: 0; } .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d:hover .ctaButton { background-color: #34495E!important; } .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d .centered-text { display: table; height: 80px; padding-left : 18px; top: 0; } .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d-content { display: table-cell; margin: 0; padding: 0; padding-right: 108px; position: relative; vertical-align: middle; width: 100%; } .u23519f11441f8f221db2ea223d3f1a7d:after { content: ""; display: block; clear: both; } READ: Joseph Bernardin EssayDobosi trakastih transporteraRazlikujemo: pogonske prevojne zatezne otklonske dobose Vrste dobosa kod trakastih transportera Precnik pogonskog dobosa Db: Db = k0 Z. gde je Z = broj nosecih slojeva trake k0 = koeficijent zavisan od vrste materijala noseceg sloja I njegove cvrstoce I iznosi: za tekstilne tkanine za sinteticke tkanine SA Kt do 1500 N/cm za sinteticke tkanine SA Kt do 2000 N/cm za sinteticke tkanine SA Kt do 3000 N/cm k0 = 125-180 k0 = 160-200 k0 = 200-220 k0 = 240-280 Radi pove_anja koeficijenta trenja izmedju trake I dobosa. radna povrsina dobosa Se oblaze drvetom. tekstilnom ili gumenom trakom. plastikom cime Se povecava vek trake one koeficijent trenja I do ? = 0. 45 NOSIVA KONSTRUKCIJA Nosivi valjci. pogonski I natezni bubnjevi Te ako postoje utovarni I istovarni ureCaji montiraju Se na nosivu konstrukciju transportera. Nosiva konstrukcija stacionarnih transportera pricvrscena je na pod ili na most za transportere. a u rudnicima je obicno obesena o spear ili celicnu uzad. Nosiva konstrukcija se moze izraditi tako district attorney Se transporter moze prenositi ili prevoziti. Donji. jalovi deo trake podupire Se dugackim nosivim valjkom. Nosivi valjci su izbalansirani I imaju valjne lezajeve s trajnim podmazivanjem. Na mestima utovara. gde Se nalaze ureCaji za punjenje traka. najcesce se nosivi valjci postavljaju vrlo relish I oblazu SA mekanom gumom district attorney Bi Se ublazili udarci. Veci prenosni kapacitet materijala Se postize ako Se umesto jednog nosivog valjka u slog nosivih valjaka smeste dva do pet kracih nosivih valjaka tako district attorney traka dobije koritast oblik s kutovima nagiba bokova 15 ° – 36 °C. UgraCivanjem okretnog sloga nosivi h valjaka s malim valjcima sa strane ugraCenima svakih 20 – 25 m postize Se potpuno ravan hod trake na ravnim dionicama I tacno voCenje trake zavojima transportera. Promeri nosivih valjaka su 65 – 220 millimeter. Slika 4. presek materijala koji se prenosi na trakastom transporteru. a ) ravna traka. B ) I c ) koritasta traka SA tri I pet nosivih valjaka Povrsina poprecnog preseka materijala na traci menja se sa sirinom trake B. s oblikom trake koji odgovara razmestaju nosivih valjaka u slogu ( slika 4. ) I nasipnim uglom na traci u pokretu. Pretpostavlja se da je presek materijala na ravnoj traci trokut s bazom B = 0. 9 B – 0. 05 m. dad je povrsina preseka: A = B / 2  · B / 2 tan ?1 = b? / 4 sunburn ?1 Nasipni ugao na traci u pokretu ?1 iznosi priblizno 1 / 3 od nasipnog ugla na mirnoj podlozi. Koritasta traka omogucuje vecu povrsinu preseka materijala pa tako I vecu dobavu transportera uz zadanu brzinu I sirinu trake. Buduci district attorney je povrsina preseka materijala proporcionalna kvadratu sirine b. volumenski je protok materijala: Iv = C ( 0. 9 B – 0. 05 m ) ? V a protok mase: Im = C ( 0. 9 B – 0. 05 m ) ? V ? A = 0. 99-0. 5 ( m ) gde je ? nasipna gustoca materijala. 5 brzina kretanja materijala. a C faktor zavistan Doctor of Optometry oblika preseka materijala na traci ( tablica 1. ) . 1Elementi za oslanjanje I centriranje trake Valjci – sprecavaju ugib trake usled vlastite tezine I tezine tereta. Mogude je kretanje trake po glatkoj ravnoj povrsini na maloj duzini. Broj valjaka na jednom oslona_kom mestu iznosi 1 do 5. sto zavisi Doctor of Optometry sirine trake I dubine oluka. Oblici oslonih I povratnih valjaka POGONSKI MEHANIZAM Pogonski mehanizam trakastih transportera sastoji Se Doctor of Optometry motora. reduktora I pogonskog bubnja. 16 Kao pogonski motori sluze kavezni asinhroni motori s reduktorom I spojkom za pokretanje ili kolutni asinhroni motori. Motor one reduktor vezani su na pogonski bubanj SA strane ili su ugraCeni u pogonski bubanj ( elektromotorni bubanj. slika 5. ) Te se sila trenjem prenosi s pogonskog bubanj na traku. Za kratke trake najcesci je pogon s jednim bubnjem. koji moze biti smesten uz glavu ( pogon na istovarnom kraju ) ili na kraju ( pogon U blizini utovarnog mesta ) . Slika 5. Elektromotorni bubanj 1 ) I 2 ) plast bubnja s prevarenom ceonom stijenom. 3 ) nepomicni dio motora. 4 ) reduktor. 5 ) brtvilo za plast. 6 ) brtvilo za motorne osovine. 7 ) prikljucnica dovodnog kabl Dugacki trakasti transporteri imaju pogon s vise pogonskih bubnjeva district attorney Bi Se povecao obuhvatni ugao. a district attorney Bi Se povecao koeficijent trenja izmeCu trake I bubnja. bubanj se prevlaci oblogom Doctor of Optometry gume ili keramickog materijala. Promeri bubnja su 200 – 2 000 millimeter. Slika 6. sile u traci uzduz oboda pogonskog bubnja 17 Pomocu obodne sile Fo. koeficijenta trenja ? izmeCu trake I pogonskog bubnja Te obuhvatnog ugla ? sledeca dva izraza daju velicinu maksimalne ( F1 ) I minimalne ( F2 ) vucne sile u traci ( slika 6. ) Te njihovu razliku: F1 / F2 ? exp ( ? ? ) Fo = F1 – F2 Maksimalna vucna sila u traci F1 merodavna je za proracun ulozaka trake. a odreCuje Se pomocu izraza: F1 = Fo Za tacno odreCivanje pogonske snage potrebno je transporter podeliti na ravne delove. zavoje. mesta utovara I istovara itd†¦ . dad za svaki deo pomocu posebnih koeficijenata trenja izracunati otpor kretanja trake transportera. Zbroj svih pojedinacnih otpora daje ukupni otpor trenja. Taj je nacin nezgodan jer Se racuna s mnogo razlicitih vrednosti koeficijenata trenja. dad Se zato najcesce otpor kretanja izracuna samo pomocu koeficijenta trenja fu. sto je jednostavnije I dovoljno tacno. Otporom trenja obuhvaceni su otpori kretanja gornjeg I donjeg dela trake ( trenje U lezajevima nosivih valjaka. otpor kotrljanja valjaka. trenje zbog naleganja materijala na traku itd†¦ ) . Pomocu ukupnog koeficijenta trenja fu odreCuje se priblizno otpor trenja Fwt iz izraza: Fwt = fu cubic decimeter ( ml g + lm g / V )

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.